Szukaj na tym blogu

piątek, 26 lutego 2016

KONKURS DLA UCZNIÓW- "MÓJ POMYSŁ NA FILM"

Kino studyjne Rejs działające w Młodzieżowym Centrum Kultury w Słupsku zaprasza młodzież do udziału w jubileuszowej, 10. edycji konkursu „Mój pomysł na film”. Konkurs ma zasięg ogólnopolski i skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, a jego celem jest popularyzacja sztuki filmowej oraz zachęcanie młodzieży do aktywności twórczej.

Prace konkursowe można zgłaszać w trzech kategoriach:
1. PLAKAT do dowolnego filmu (fikcyjnego bądź istniejącego). Technika wykonania plakatu może być dowolna, format od A3 do A1. Obowiązuje forma papierowa.
2. SCENARIUSZ FILMOWY o objętości do 10 stron A4.
3. KRÓTKOMETRAŻOWY FILM FABULARNY o długości do 10 minut.

Każdy uczestnik może złożyć tylko jedną pracę w danej kategorii (jeden scenariusz, jeden plakat, jeden film). Prace konkursowe można dostarczyć osobiście lub przesyłać pocztą na adres: kino studyjne Rejs, Młodzieżowe Centrum Kultury, al. 3 Maja 22, 76-200 Słupsk z dopiskiem „konkurs Mój pomysł na film” wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia.

Termin nadsyłania prac mija 10 czerwca 2016 roku.

Prace oceniać będzie trzyosobowe jury w składzie: dr Janusz Bohdziewicz (przewodniczący w kategorii film), Daniel Odija (przewodniczący w kategorii scenariusz) oraz Beata Wojciechowska-Zgodzińska (przewodnicząca w kategorii plakat).

Organizator planuje przyznać nagrody pieniężne, po trzy w każdej kategorii, które wraz z dyplomami zostaną wręczone podczas uroczystej gali do 31 lipca 2016 roku.



środa, 10 lutego 2016

Nauczyciele! Bibliotekarze! Animatorzy!- to KURS DLA WAS!!!

W nowym roku FILMOTEKA SZKOLNA zaprasza Państwa do udziału w wiosennej edycji kursu internetowego "Edukacja filmowa - nowe wyzwania". W zeszłym roku organizatorzy zdecydowali się rozszerzyć ofertę skierowaną do osób, które pracują z filmem, zdobyły już podstawowe kompetencje z zakresu edukacji filmowej i chciałyby pogłębić swoją wiedzę. Kurs cieszył się wówczas dużym sukcesem frekwencyjnym.

Dlaczego warto?

W tym nowym kursie pokazujemy innowatorskie, często zaskakujące możliwości pracy z filmem i edukację filmową w szerszym kontekście: kontekście zadań wychowawczych, jakie stoją przed nauczycielami w szkole, kontekście eksperymentów i innowacji pedagogicznych, kontekście praktycznych kompetencji realizacji projektów. Odpowiadając na zgłaszane nam zapotrzebowanie przygotowaliśmy praktyczny przewodnik dla wszystkich chętnych intensywniej włączać film do codziennej pracy nauczycielskiej i zajęć pozaszkolnych.

Dla kogo:

Kurs "Edukacja filmowa - nowe wyzwania" kierowany jest do nauczycieli, wychowawców, bibliotekarzy i animatorów, którzy pracują już z filmem na swoich zajęciach, a teraz chcieliby poszerzyć spektrum tych działań. Na kursie dowiedzą się jak uczynić film wstępem do angażujących i skutecznych zajęć wychowawczych. Poznają nowatorskie metody edukacji filmowej, a także podstawy realizacji innowacji pedagogicznej opartej na filmie. Zdobędą praktyczną wiedzę na temat tego, gdzie i jak szukać wsparcia dla swoich działań i pomysłów.

Kurs ten ukończyć może każdy, kto zapoznawszy się z podstawami edukacji filmowej, przekonał się do tego narzędzia edukacji, a teraz chciałby odkryć nowe obszary pracy z filmem.

Zalety kursu:

1. Praktyczne działania - możliwość natychmiastowego wykorzystania nowych rozwiązań w praktyce szkolnej,
2. Indywidualny kontakt – motywująca opieka mentorska w czasie całego kursu,
3. Dzielenie się doświadczeniami i sprawdzonymi dobrymi praktykami z opiekunami i innymi uczestnikami kursu,
4. Możliwość zapoznania się z najlepszymi praktykami edukacji filmowej w Polsce,
5. Wybór czasu, sposobu pracy, materiałów i zadań, który sprawia, że uczestnik uczy się dokładnie tego, co jest mu potrzebne.

Zakres tematyczny kursu:

1. Film a wychowanie

2. Eksperymenty i innowacje filmowe

3. Projekt od A do Z - jak napisać, zdobyć dotację i zrealizować projekt

Jak zorganizowany jest kurs?

Kurs prowadzony jest za pośrednictwem platformy internetowej. Każdy uczestnik otrzymuje indywidualny login i hasło dostępu. Materiał merytoryczny podzielony został na tzw. moduły (opracowane w formie prezentacji z załączonymi materiałami – tekstami, filmami, ćwiczeniami).Kurs Filmoteka Szkolna składa się z pięciu modułów. 
Uczestnicy mają średnio 3 tygodnie na zapoznanie się z materiałami prezentowanymi w module oraz wykonanie proponowanych zadań. Z platformy mogą korzystać w dowolnym czasie.Stopniowo wprowadzani są w przedmiotowe zagadnienia. 
Otrzymują materiały dydaktyczne i wskazówki do zastosowania w pracy w szkole i poza nią. Podczas trwania modułu wypróbowują w praktyce nowe umiejętności i wiedzę.Wnioski wynikające z zastosowania umieszczają w sprawozdaniu, które publikują na platformie kursu pod koniec trwania modułu. 
Każdy uczestnik ma ścisły kontakt ze swoim mentorem, który komentuje jego sprawozdania. Ma również dostęp do sprawozdań innych kursantów. Przewidziane są także inne sposoby interakcji (forum, rozmowa z mentorem).
Czas trwania kursu: 3 miesiące

Terminy:
Koniec zgłoszeń: 15 marca 2016
Początek kursu: 21 marca 2016
Koniec kursu: 19 czerwca 2016


Zapisz się na kurs: >>> FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY<<<

Udział w kursie jest odpłatny: 200 zł (płatności za udział nauczyciela w kursie może dokonać szkoła - prosimy o zaznaczenie przy zgłoszeniu na kogo wystawić fakturę).

Regulamin kursu i informacje o płatnościach: TUTAJ

    XIV edycja kursu internetowego dla UCZNIÓW Filmoteka Szkolna.Akcja!



    Organizatorzy czekają na Was, drodzy uczniowie do 15 marca 2016 r. Kurs jest całkowicie bezpłatny. Liczy się kolejność zgłoszeń.


    Zalety kursu

    Podczas trzech miesięcy zajęć on-line uczniowie i uczennice nie tylko pogłębią swoją wiedzę na temat historii kinematografii (ze szczególnym uwzględnieniem historii polskiego kina), ale także będą mieć okazję nakręcenia własnego filmu, bądź udoskonalenia warsztatu krytycznego (w zależności od wybranej ścieżki zajęć). Działaniom młodzieży przez cały okres trwania kursu swoim bacznym okiem będą się przyglądali doświadczeni mentorzy, którzy wesprą ich w pracy.

    Formuła

    Kurs Filmoteki Szkolnej został podzielony na 6 części (opracowane w formie prezentacji z załączonymi materiałami – tekstami, filmami, ćwiczeniami). Na zapoznanie się z materiałami pomocniczymi każdego modułu i wykonanie proponowanych zadań uczestnicy będą mieć 2-3 tygodnie. Po każdym sprawozdaniu, do którego dołączą efekty swojej pracy - np. linki do filmów czy recenzji, otrzymają fachową opinię i wskazówki od swojego mentora.

    Po trzecim module każdy z uczestników/grupa wybierze jedną z dwóch proponowanych ścieżek - "Warsztat krytyka filmowego" lub "Warsztat młodego reżysera".

    Uczestnicy stworzą ogólnodostępne blogi filmowe i będą się wypowiadać na specjalnym forum.

    To nie wszystko. Jako dowód ukończenia kursu uczniowie i nauczyciel-opiekun otrzymają specjalne imienne zaświadczenia. Uwaga! Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu kursu jest zaliczenie wszystkich modułów, aktywny udział w rozmowach na forum oraz oddanie pracy końcowej ("Warsztat krytyka filmowego" - recenzja filmowa, "Warsztat młodego reżysera" - max. 5-minutowa etiuda).   



    Kurs przeznaczony jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Do udziału zapraszamy pojedynczych uczniów lub grupy uczniowskie do 5 osób. Z jednej szkoły mogą być zgłoszone 2 zespoły. (Istnieje możliwość przyjęcia większej liczby grup w ramach wolnych miejsc).

    Zgłoszenie na kurs powinno zostać wysłane przez nauczyciela - opiekuna ucznia bądż grupy uczniów uczestniczących w kursie. Zachęcamy do uczestnictwa grupy uczniów, których nauczyciel zgłosił się do kursu dla nauczycieli.

    Terminy:

    Zgłoszenia: do 15 marca 2016 przez formularz zgłoszeniowy
    Czas trwania kursu: od 21 marca do 19 czerwca 2016

    KURS! KURS! Uwaga uczniowie!!!

    Aktualna edycja projektu "Filmoteka Szkolna. Akademia" skierowana jest do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych i ma na celu pokazanie młodzieży procesu powstawania filmu oraz zachęcenie do udoskonalania własnej twórczości.
    Projekt ma charakter ogólnopolskiego kursu internetowo-stacjonarnego, w ramach którego uczestnicy dowiedzą się jak dopracować napisany scenariusz albo zrealizowaną etiudę.
    Na podstawie oceny materiałów rekrutacyjnych do projektu zaproszonych zostanie 15 grup, które pod opieką mentorów z Warszawskiej Szkoły Filmowej rozwijać będą swoje filmowe pomysły podczas konsultacji online oraz warsztatów. Gotowe filmy wezmą udział w konkursie, którego rozstrzygnięcie nastąpi podczas 7. Festiwalu Filmoteki Szkolnej w czerwcu 2016 roku.
    Formularz rejestracyjny:WYPEŁNIJ TUTAJ
    REGULAMIN pobierz
    HARMONOGRAM pobierz


    wtorek, 9 lutego 2016

    A w kwestiach filmowych....Czyli co słychać u sieciowych nauczycieli w regionie.

    Zaprzyjaźniona z połczyńską Pracownią Filmoteki Szkolnej pani Jagoda Pulkowska, nauczycielka w VI LO przy ulicy Podgórnej 55 w Koszalinie, podzieliła się informacjami dotyczącymi filmowych działań, w które angażuje się wraz ze swoimi uczniam.
    W koszalińskiej "Szóstce" od kilku lat są klasy o profilu filmowym z przedmiotem edukacja filmowa. Uczniowie raz w miesiącu uczestniczą w wykładach Akademii Filmowej, które odbywają się w kinie Kryterium. Są to wykłady pana dr Wojciecha Otto, wykładowcy z poznańskiego UAM. Raz w miesiącu mają miejsce szkolne popołudnia filmowe. 11 grudnia odbyła się po raz czwarty noc filmowa, tym razem tematem wiądącym były filmy muzyczne. Uczniowie świetnie się bawią, realizując własne filmy, pisząc recenzje i otwarcie dyskutując o filmach. Biąrą udział w konkursie filmowym organizowanym przez CEN pt. "Stąd jesteśmy" (3 minutowy film, czas do końca lutego, informacja w poprzednim poście). I to jest ciekawa, dobra praktyka. Jednym słowem: zaangażowany nauczyciel+zaciekawiony uczeń=100% sukcesu!