Szukaj na tym blogu

wtorek, 6 września 2016

Dołącz do projektu! Włącz się do gry o odznaki i nagrody. Sprawdź co będzie działo się w projekcie Filmoteka Szkolna. Akcja! od nowego roku szkolnego


Do współpracy ze szkołami w projekcie wprowadzone zostały cztery nowe elementy, z których MOŻNA, ale nie trzeba korzystać:
  • blogi i vlogi – szkoły w projekcie zakładają blogi projektowe, albo własne kanały youtube poświęcone projektowi
  • odznaki  cyfrowe  – odznaki srebrne za wykonanie zadań i odznaki złote za zdobycie przynajmniej 3 odznak srebrnych
  • nagrody w postaci pakietów Filmowej Gry Miejskiej lub warsztatów z ekspertami edukacji filmowej – nagrody za wykonanie zadań wyjątkowo dobrze (w przypadku utworów lub działań, których jakość można ocenić, np. plakat, quiz), lub wykonanie ich z jak największą liczbą uczestników (tam, gdzie zadanie polega na zwerbowaniu szkół do projektu)
  • webinaria – organizowane począwszy od października webinaria poświęcone różnym aspektom sztuki filmowej, związanym z tematyką danego miesiąca.
Korzystanie z tych zasobów nie jest obowiązkowe, jednak decyzja o wejściu na ścieżkę zdobywania odznak, wiąże się z OBOWIĄZKIEM założenia bloga, lub kanału youtube dla projektu.
Sposób realizacji:
  • szkoła zapisująca się do projektu Filmoteka Szkolna. Akcja!  ma do wyboru: może iść tradycyjnym trybem lub wzbogacić te działania poprzez wejście na ścieżkę zdobywania odznak i nagród w postaci warsztatów. By skorzystać z tej możliwości musi zadeklarować chęć wejścia na tę ścieżkę i założyć bloga lub kanał youtube dla projektu (warunek konieczny). Kolejne zadania będą ogłaszane na stronie projektu oraz na profilu FB Filmoteki Szkolnej.
  • szkoła zakłada  swojego indywidualnego bloga (na dowolnej platformie swojego wyboru) lub kanał youtube dedykowany projektowi. Tam szkoła rejestruje wszystkie swoje swoje działania (w tym te związane z realizacją zadań), umieszcza utwory opracowane w ramach tegorocznych działań (plakaty, filmiki, recenzje). CEO przyznaje i rozsyła odznaki oraz prowadzi tablicę projektu, gdzie wrzucane są zrzuty ekranu z blogów szkolnych i kanałów youtube, oraz gdzie widoczna jest aktualna liczba przyznanych odznak.
  • za wykonanie kolejnych zadań przyznawane są odznaki – srebrne za każde zadanie,złote za wykonanie co najmniej 3 zadań i otrzymanie przynajmniej 3 srebrnych odznak. Odznaki przyznawane są za każdą zakończoną realizację zadania (po jednej na szkołę), niezależnie od większych nagród, czyli warsztatów, które otrzymują wybrane grupy. Odznaki zdobyć można także za udział w różnych ogólnopolskich wydarzeniach i działaniach w programie Filmoteka Szkolna, np. za udział w kursach, , za udział w ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej , konkursach Nakręć się! oraz Skrytykuj! etc. Lista tych dodatkowych wydarzeń zostanie ogłoszona we wrześniu.
  • realizacja projektu wiąże się, jak co z roku, z prowadzeniem działań edukacji filmowej  (tj. organizacją szkolnego DKF-u, prowadzeniem lekcji edukacji filmowej, realizacją szkolnego projektu filmowego) i przesłaniem relacji z tych działań. Realizacja dodatkowych zadań i zdobywanie odznak jest jedynie zachętą do udziału w projekcie i nie zastępuje tradycyjnych form pracy z filmem w szkole, oraz nie zwalnia szkół uczestniczących w projekcie z obowiązku przesłania relacji po zakończeniu tej pracy. 
Kalendarium (szczegóły dotyczące zadań na odznakę - patrz niżej): 


OLIMPIADA WIEDZY O FILMIE I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ




Filmoteka Narodowa organizuje Olimpiadę Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Motywem przewodnim edycji 2016/2017 jest Kino przywracające pamięć historyczną.

Jak się zgłosić?
Olimpiada składa się z trzech etapów: eliminacji szkolnych (listopad 2016 r.), zawodów okręgowych (styczeń 2017 r.) oraz zawodów centralnych (marzec-kwiecień 2017 r.).
Aby wziąć w niej udział, należy zgłosić się do dyrektora szkoły, który powoła Komisję Szkolną złożoną z przedstawicieli grona pedagogicznego. Następnie Komisja powinna dokonać elektronicznej rejestracji szkoły oraz uczniów poprzez stronę internetową Olimpiady w terminie wskazanym w harmonogramie.


Jak przebiegają poszczególne etapy?

I Etap przeprowadzają Komisje w zgłoszonych terminowo placówkach. Eliminacje odbywają się w trybie online w formie testu trwającego 60 minut. Do II Etapu przechodzą̨ uczestnicy, którzy otrzymali co najmniej 65% punktów możliwych do zdobycia, jednak nie więcej niż 100 osób.

Zawody II stopnia składają się z dwóch części. Pierwsza polega na przygotowaniu autorskiej pracy podejmującej temat przewodni Olimpiady. Na drugą część składają się test i dwa pytania otwarte dostępne na platformie edukacyjnej Olimpiady.

III Etap składa się z czterech części. Są to: napisanie eseju, przygotowanie i wygłoszenie prelekcji, przeprowadzenie wywiadu oraz udział w debacie oksfordzkiej.

Zwycięzcy otrzymają tytułu Finalisty i Laureata Olimpiady oraz nagrody.


Jaki jest cel Olimpiady?

Olimpiada ma służyć popularyzacji kultury filmowej i komunikacji społecznej, zwłaszcza w wymiarze praktycznym wśród młodych ludzi. Przygotowując się do zmagań konkursowych uczniowie znacząco poszerzą swoją wiedzę z zakresu kinematografii polskiej i obcej.


Szczegółowe informacje na stronie Filmoteki Szkolnej:)

czwartek, 1 września 2016

Warsztat Filmowy STACH w wakacyjnym podsumowaniu prezentuje:

WF STACH nie zna nudy. Wakacje czy rok szkolny, to i tak zawsze okres działań filmowo-twórczych. Popełniliśmy film o smutnej historii żydowskiego rodu Levy'ch, dawnych mieszkańców Połczyna-Zdroju. Realizacja była możliwa dzięki wsparciu wielu wspaniałych osób, za co serdecznie dziękujemy <3 oraz dzięki wsparciu w ramach programu "Równać szanse" Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. 


ZACHĘCAM DO OGLĄDANIA