Szukaj na tym blogu

wtorek, 5 maja 2015

Sieć lokalnych ekspertów w akcji! Czyli warsztaty dla nauczycieli za nami!


                                                   Połczyn- Zdrój, 4 maja 2015


Po wczorajszych warsztatach krótkie podsumowanie tego, z czym przyszło nam się zmierzyć.
Wprowadzeniem do tematu były przykłady świetnych opracowań ze strony : http://filmotekaszkolna.pl/poradnik-maturzysty
Film, który uznałyśmy za ciekawy do działań warsztatowych to „ Diabeł” w reż.  Stanisława Różewicza ( oczywiście była także projekcja). Zapoznałyśmy się z wcześniej opracowanym scenariuszem do tego filmu http://filmotekaszkolna.pl/lekcja-metodyka-scenariusz,101,2057,edu  i na jego bazie powstawały z pozoru proste pytania: np. na jakich lekcjach (przedmiotowych) można wykorzystać ten film? Dlaczego na tych? Czy jest to film na dwa poziomy- gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna? Czy jest zbyt ciężki, trudny, niezrozumiały dla gimnazjalisty? Itp.
Warsztat obejmował:  określenie kluczowych słów, opracowanie kierunków interpretacji i zagadnień interpretacyjnych, podanie innych tekstów kultury (utworów literackich, teatralnych, plastycznych, innych) korespondujących z zagadnieniem, dostosowanych do poziomu szkół (gimnazjum i szkoła ponadgimnazjalna) oraz inne zagadnienia przydatne do interpretacji filmu (pomysły na prace domowe, tematy prac pisemnych itp.).


Pani Katarzyna Felińska - nauczycielka języka polskiego i edukacji filmowej z LO w Świdwinie



Na koniec ponad dwugodzinnego warsztatu w celach przypomnienia - ogłoszenia drobne i nie tylko, czyli co słychać w aktualnościach Filmoteki Szkolnej:

- konkurs filmowo-historyczny „Bohaterowie drugiego planu" http://filmotekaszkolna.pl/aktualnosc,1064 
-  konkurs  na scenariusz lekcji http://edukacjafilmowa.pl/kalendarium/item/1405-konkurs-na-scenariusz-lekcji-filmowych
- ankieta – Filmowe Lekcje Wychowawcze  http://moje-ankiety.pl/respond-75781/sec-m2aPElPY.html  
i oczywiście wieści ze świata, czyli zbliżająca się wielkimi krokami Filmowa Gra Miejska!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz